بیل گیتس یه جملهی معروف داره که میگه: اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنهی کسب و کار حذف خواهد شد
واقعیت اینه که ما بیشترین و مهمترین اطلاعات موردنیاز خودمون رو از اینترنت بدست میاریم. همهی ما وقتی که نیاز پیدا میکنیم تا دربارهی یه چیزی از «دستور پخت غذا» گرفته تا «نظرات مردم دربارهی پزشک معالجمون» و یا «خرید گوشی موبایل موردنظرمون» اطلاعات کسب کنیم، به سراغ گوگل و یا سایر موتورهای جستجو میریم و دنبال موضوع موردنظرمون میگردیم. خب پس طبیعیه اگر بگیم نادیده گرفتن چنین پتانسیلی، اشتباه بسیار بزرگیه و به قول بیل گیتس، در آیندهی نه چندان دور، در صورتی که هنوز وبسایتی برای کسب و کار خودمون راهاندازی نکرده باشیم، صحنهی کسب و کار حذف میشیم
از طرف دیگه امروزه کاربران انتظار دارند که هر بیزینسی وبسایت مختص خودش رو داشته باشه تا بتونن بهش اعتماد کنند. در واقع وبسایت شما، همون دفتر کار یا فروشگاه شما توی دنیای اینترنت به حساب میاد. در حقیقت در دنیای امروز، نداشتن وبسایت سوالات زیادی رو در ذهن کاربر ایجاد میکنه: آیا این شرکت یا این پزشک قانونیه؟ آیا کارش رو واقعا بلده؟ اگر این شرکت واقعا در کار خودش حرفهایه، پس چطور هنوز هیچ سایتی نداره؟ و بسیاری از سوالات و فکرهای دیگه که قطعا شما دوست ندارید در ذهن مشتریانتون شکل بگیره
تمام اینها تنها گوشهای از قدرت و وسعت فضای مجازی رو به تصویر میکشه. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و همچنان از خودتون میپرسید که فایدهی داشتن وبسایت چیه، داخل این مطلب میتونید با یک سری از مزایای داشتن وبسایت بیشتر آشنا شید و با نگاه بازتر تصمیم بگیرید که آیا نیاز به سایت برای کسب و کار خودتون دارید یا خیر
مزایای داشتن وبسایت
۱- کسب اعتبار و برندسازی
۲- در دسترس بودن ۲۴ ساعته
۳- جذب مشتریان جدید
۴- جمعآوری اطلاعات کاربران
اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمیشه و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، میتونید اونها رو از رسیدن اجناس جدید، تخفیفهای آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای اونها کد تخفیف ارسال کنید تا شما رو فراموش نکنند و به خرید دوباره از شما تشویق بشن.
۵- ارزیابی دقیقتر مخاطبین
بذارید موضوع رو یکم برای شما بازتر کنیم: توی اینترنت، امکان اندازهگیری همهچیز به صورت دقیق وجود داره. مثلاً توی پنلهای ما یک قسمت آمار مفصل وجود داره که شما از طریق اون میتونید بفهمید که بازدیدکنندههای شما از کدوم شهر و کشور هستن، کدام صفحات شما رو بیشتر دیدن، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما اومدن و…
موضوع وقتی جذابتر میشه که از یه ابزار حرفهایتر مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل سایت استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً میفهمید که کاربران از چه طریقی وارد سایت شما میشن، چقدر در سایت باقی میمونن، چه مسیری رو در سایت شما طی میکنن و …
۶- گسترش روشهای تبلیغاتی
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی هم بازه. برای مثال میتونید از رپورتاژ آگهی، بکلینک و … برای تبلیغ خودتون استفاده کنید.
۷- عدم محدودیت جغرافیایی
۸- امکان مقایسه خدمات
حالا باید چیکار کنم؟
اما اگر هنوز هم مطمئن نیستید، میتونید با ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره بدیم همچنین به شما پیشنهاد میکنیم ویدیو مقایسه خودمون با سایر شرکت های طراحی وبسایت رو در صفحه ی اصلی ما مشاهده بفرمایید